Monday, 18 March 2013

adik irdina??!

sepatutnya due period hari sabtu tapi still x period lagi..aku dah gegelabah suruh hubby beli pregnancy test kit kengkonon bajet pregnant..dalam hati da seronok2 kalo betul pregnant sebab semenjak dua menjak perasaan teringin nak mengandung tu melonjak2..haha..**gedikss** tapi ada jugak perasaan macam x ready nak tambah anak..takut x boleh nak handle..**gedik bertambah2..haha** hubby xmo belikan pon pregnancy test kit tu sbb dia kata kalo aku betul pregnant nanti terus muntah2..nampak sangat dia fobia aku morning sickness cm dulu.haha...i have a few separate conversation with mum & hubby on this matter..

masa sembang2 dgn mak:

aku: alamak, kami x period lagi ni..patutnya sabtu dah period....huuuu

mak: pernah ka lewat camni? kalau nak bagi irdina adik pun tunggu la dia 3 tahun..ni baru setahun lebih..tokmi tengok kecik lagi dia...kesian dia kalau dapat adik. nnti kurang kasih sayang..bla..bla..bla..bla...hampa pi la jalan2 puas2 dulu...nnti da ada anak kecik susah pulak nak berjalan2..

heh, kemain mak aku punya bebelan...sayang betui kat cucu yg sorang tu..haha..


sembang2 dengan hubby:

aku: huuuu, x period lagi ni..cemana kalau termengandung?huhuhuhuh

hubby: tunggu dulu lagi 2 3 hari baru test. kalau positive tu xpa la..terima ja la rezeki Allah nak bagi..tapi kalau boleh bila dia dah ada adik abg nak kita pindah balik penang..xmau la duk kat sini..kat sini ummi ngan abah dua2 bizi. takut irdina & adik dia terabai.kesian kecik2 ni terabai. kalau duk kampung ada la jugak tokmi/ opah yg tolong jaga dgn penuh kasih sayang..bla bla bla.....

heh, puloksss...cenggitu kekdahnya..bila ckp pasai nak pindah balik penang ni ja aku jadi stress pulak..ingat senang nak mintak pindah?!!huhuhuhuh..

bila cerita kat hubby pasal kata2 tokmi, membuatkan hubby berfikir panjang..**bole la pulak terpengaruh kan** then hubby decide to plan for adik irdina next year..cehh, kalau tau x cerita....ahahha..tapi aku x kesah sbb ada betul jugak kata2 mak aku..mak suruh enjoice dulu bertiga..pi jalan2 sana sini. nnti bila dah ada anak kecik susah pulak nak berjalan2...hehehe..okeh tokmi, ummi will take your advice & will planning for my tiny family gateway as much as possible. will enjoice the every moment! hoyeahhhhhh...

sekarang, semua sembang2 di atas boleh diabaikan sebab aku dah period.hahahahah...tokmi & hubby mesti lega sebab irdina akan masih solo lagi buat masa ni...memang cucu kesyangan tokmi & anak kesayangan abah ni...untung la irdina.heheh..


No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik