Tuesday, 12 March 2013

memasak untuk yg tersayang

helloo worlds!!!


cheewahhhhh...kemain.haha...i'm still quite busy **kengkononya** but manage to find sometime to write something here.so, kali ni meh nak cerita pasal masak memasak. ahaaaa, satu family aku tau aku ni paling x reti memasak. ya, aku sedaq diri akulah org yg paling loser dlm bab masak memasak.haha.
mak, abah & adik aku suma superb masak memasak! especially mak & abah. perghhhh, sedap sehingga menjilat jari! adik aku so so la...terer skit la dari aku. HAHA

entah cemana mai mana mood aku hari tu entah, tetiba teringin nak masak nasik tomato untuk irdina & hubby..surf punya surf resepi akhirnya dapat la dari satu blog. simple & nampak mcm sedap..so apa lagi, roger hubby kata malam ni aku nak masak. tengah hari tu seblum amik irdina, sempat aku singgah alamanda cari barang..semangat x??!!hohoho

malam tu keletung keletang la aku kat dapur...si irdina macam biasa. pantang tengok aku kat dapur, dia pon mula la mengada2 nak itu, nak ini, nak suruh dukung la.kengkonon nak tolong ummi masak..tolong la sangat kan si kecik tu.heh....menjerit la aku ke abahnyew suh amik irdina, jadi aku bole memasak dengan tenangnya..hohohoh...tung tang tung tang siap la aku punya nasi tomatoto & aym masak pedas..x berani nak buat aym masak merah buh tomato banyak2 sebab hubby jenis makan pedas2...tapi nasik aku telebih air..hukhuk.maklumla, 1st time memasak masakan yg kompleks sket nih.huhuh..kemain tepon mak mintak tips nak bg nasik x lembik..dalam hati riso jugak hubby xmo makan sebab salah satu kepantangan dia adalah nasik lembik.huuuuuuu...doa & tawakal je la aku..mak kata memang nasik tu nampak lembik benyai sbb ada butter, nanti da sejuk dia terlerai la jadi sebutir2...fuh, masa kaut buh dlm pinggan utk hubby kemain aku kipas2 bagi sejuk. nak bagi terlerai sebutir2..haha..gigih beno..alhamdulillah, hubby makan bole tahan la. dapat kpi 2.9/5 dari hubby.hahahahha...jadi la kannnnn....irdina? heh..makan dengan cara dia la..

pastu, hubby request lagi nasik tomatoto utk weekend lepas..aku pon oke saja sbb bahan2 semua dah ada..kali ni air nasik aku sukat betul2..fuh alhamdulillah, semua menjadi...hubby pon mkn bnyk! ada satu perasaan happy yg x dpt nak digambarkan bila suami makan banyak makanan yg kita masak!! dah lama x rasa mcm tu sbb seblum ni asek mkn kedai..xpon beli tomyam bgkus, aku just masak nasik & gorang teloq ja.hahahah..mmg loser abeh la. so, aku berazam nak belajar memasak lagi utk suami & anak yg tersayang...tapiiii....**ada jugak tapi, isk3** kena tengok mood jugak.haha..kalau tgh mood malas tu jawabnya kedai le jugak.hahahahaha



portion org diet.haha

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik