Wednesday, 9 September 2009

~us~

we are seperated..sejak aku start intern ada saja masalah  smpai di satu tahap kami hampir putus. Aku sayangkan dia . sangat2 sayang sbb tu apa saja yg dikatanya aku turutkan,apa saja yg dikatanya aku terima dan bila dia marah aku tentang sesuatu yang remeh,aku mintak maaf dan just let go everthing.kalau aku terasa dengannya,aku hana buat tak tahu saja kerna aku tahu dia sayangkan aku.hanya dengan senyumnya saja dia sudah boleh pujuk aku. Kerna dia tahu itu kelemahan aku.tapi aku?tahukah aku apa kelemahan dia? i don't know what's wrong with myself.adakah aku yang tidak amik peduli and just let go everything or dia yang terlalu overprotective... 

kadang2 aku rasa aku yang paling banyak berlembut hati dengan dia.terima saja apa yg dia cakap walaupun sesetengahnya mengguriskan hati.semua tu dulu x menjadi perkara berbangkit sehinggalah smpai di satu tahap kesabaran aku semakin tipis..

now...

he said i'm weird. i'm not like before. i always argued with him.fight back every word he said to me even for the the things i'm wrong and i always get mad easily.he said i'm not myself anymore. he don't like the new me.

please give me some time...i need to think why i'vecame like this....

actually i don't know the real cause...

mungkin kerna kesabaran aku di tahap paling maksimum. dia terlalu degil dan terlalu ego. ya,aku minta maaf kerna terlupa nak mesej bila smpai ofis kerana aku benar2 terlupa.bukan sengaja.maaf juga lagi kerana aku x dapat nak angkat call kerna keadaan tidak mengizinkan.ini pertama kali aku bekerja.pengalaman pun tidak ada. jangan la sesuka hati nak memaki hamun aku kerana aku terlupa dan tak angkat call.perkara ini membuatkan kami hampir berjauhan. aku mengalah dan memang itu salah aku tapi aku x menganggap benda itu suatu masalah besar.tapi x tahu la pulak kan apa pandangan orang lain.

environment kerja tnb dan tm x semestinya sama.ya mungkin dia bernasib baik sbb tnb x kesah kalau budak intern dia nak bllah pi mana pun.tapi tm ni sangat2 la prihatin ke mana sahaja bidak intern dia pergi. kerna itu la aku dikenakan tindakan etika.tapi mungkin juga aku yang salah.hmm..ada beberapa lagi peristiwa yang berlaku sehinggakan orang2 di ofis menganggap aku ini seorang yang bermasalah.

bermula dari peristiwa itu, aku mula memikirkan yang aku sudah x boleh nak berlembut hati lagi.aku kena lawan balik papa ang dikatakanya.aku kena ada pendirian sendiri. aku ni memang ada pendirian kah?

namun aku tahu kalau aku menghamburkan perkara yang tidak logik, pasti dia akan turutkan. dan itu sangatlah menyakitkan hati aku. finally,aku juga yang mengalah dan meminta maaf..

aku tidak mahu asyik menyalahkan dia kerana aku juga ada silapnya. Aku mintak maaf kerana telah berubah.aku mintak maaf kerana tidak mampu menjadi yang terbaik untuk kamu.aku mintak maaf…………

tapi kadang2 aku juga tidak faham dengan diri sendri.apa yang sebenarnya yang aku mahu? bila diberi kebebasan, aku membangkang..bila aku diberi ruang, aku membantah..

mungkin aku memerluakan ruang untuk diri sendiri...tolonglah Tuhan panjangkan jodoh kami hingga ke akhir hayat kami.........amin

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik