Thursday, 4 August 2011

menarik!

aha, sambil aku surfing2 di kala tengah bosan buat report customer, aku terjumpa benda alah nih.menarik untuk dikongsikan.hehe.macam mana nak tau jantina baby berdasarkan umur n month of conception.

"Here is a copy of a ancient and popular Chinese Lunar Calendar. Legend says that this chart is 93-percent accurate and was discovered buried in a 700-year-old tomb near Beijing. The original document is now currently housed at the Institute of Science of Beijing.


Let's put it to the test!
So, how does it work? By crossing the month a child was conceived with the age of the mother at conception, it is purported that you can determine the birth of your unborn child. For instance, a 30-year-old woman who conceived in January would give birth to a boy, according to this calendar. Remember, this chart is based on the month the baby is conceived and not when the baby was or will be born.


Ready to give it a try? If you're a mother, please check the month you conceived and your lunar age (add nine months to your actual age to determine your lunar age) at the date of conception."



aku dah try dah n setakat nih mcm 100% betui ja.haha...

my age: 24 tahun

month of conception: February

baby gender: girl!!! **betui laa baby girl kat dalam nih**

untuk menguji ketepatan lagi, aku try untuk aku plak.haha

umur mak masa peknenkan aku: 21 tahun

month of conception: October **tolak 9 bulan dr bulan kita lahir**

baby gender: girl!! **aku le tuuu**

tapikann, jangan la pecaya lebih2 pulak.itu just untuk anggaran sahaja. semua ni sebenarnya kuasa Tuhan. bak kata my hubby, apa yang Allah dah tetapkan & aturkan untuk kita tu adalah yang terbaik untuk kita. :D

just sharing some info.hehe

2 comments:

  1. muahaha..bes nih bole simpan buat reference di mase hadapan..tapi aku kira mak aku xbetoi lak..aku sepatutya anak lelaki..patutla aku ske tengok bola and denga lagu ganas2..hehehehe...

    btw bes dapat baby girl time ko muda lagi..sok die da besa ko ngan die leh nampak cam adik badik..muahahahah:P:P

    ReplyDelete
  2. simpan2..haha..mende ni 93% betui.
    kat aku tekene betui plak.sbb tu aku ade ciri2 pempuan melayu terakhir kot.hahahahahah

    ReplyDelete

 
Images by Freepik