Tuesday, 29 December 2015

Tadika pilihan.....

haih...

sudah besar anak ummi yang sorang ni...tahun depan dah 5 tahun, nak masuk tadika dahhhhhh!! semua macam x percaya kamu dah nak masuk sekolah..lagi 2 tahun masuk darjah satu! wowwwwwww...

runsing jugak nak mencari tadika yang bersesuaian dan berpatutan di zaman sekarang ni...tiap2 tahun yuran pendaftaran akan naik, especially yang swasta ni. dekat area rumah aku ni banyak jugak la pilihan tadika...asalnya nak masukkan irdina ke genius aulad, boleh geng dengan anak jiran depan rumah tu...tapi memandangkan yuran pendaftaran sahaja 1.6k, phewwwwwwww...macam dah nak sama ummi daftar universiti dulu haaa...tapi ni baru tadika kotttttt...

maka, mencarilah lagi tadika yang bersesuaian...ada juga aku mohon tadika perpaduan kat precint 16 ni...tapi memang harapan la nak dapat...tambah tengok gaji mak bapak...huhu. finally, aku daftarkan irdina ke tadika PASTI di LEP1..yuran pendaftaran pun murah, bawah 1k..monthly pun oke jugak...dekat area kawasan rumah ...sehala dengan jalan keluar nak pi kerja..so senang la nak hantar & ambil. last weekend ada open day untuk daftar anak, tapi kami x pi pun sebab balik kampung..

masa bincang dengan hubby last weekend, dia kata nak masukkan irdina ke tadika al-baghdadi...aku x pernah dengar pun pasal ni...tapi hubby cakap dia ada perasan tadika tu kat SK...rupanya tadika tu mengajar teknik hafazan al-quran dan juga ko-kurikulum yang lain macam tadika biasa..hubby memang dah survey2 pasal tadika ni and sangat berkenan dengan modul pembelajaran tadika ni. makanya, aku pun cecepat google & daftar online...

kebetulan cikgu tadika PASTI dah call suruh pi register sebab budak 5 tahun ramai..ada lagi beberapa tempat kosong ja...first come first serve. huh, dah cuak aku sebab al-baghdadi x contact lagi untuk confirmkan registration. terus laju2 aku google contact number & call. Alhamdulillah, masih ada kekosongan untuk irdina.dah buat appointment untuk esok dan baru nak tgk structure fees dia macam mana...hubby x kesah kalau bayar mahal sikit asalkan berbaloi dan insyaAllah pelaburan kami hantar irdina ke al-baghdadi ni dapat membuahkan hasil..semoga irdina dapat belajar & menghafaz dengan baik..

semoga urusan aku nak daftarkan irdina ke tadika al-baghdadi esok dipermudahkan..

p/s: debor ummi nak daftarkan anak masuk tadika..hewhewhewhew















No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik