Wednesday, 14 May 2014

warded at 30 weeks 5 days

holaaaa...

kali ni bersiaran langsung dari sepital.hahah =)

never expected me to have this kind of vacation on wesak day.haiyohhhh..baru plan nak mengeram kat rumah. sekali kena duk sepital pulak.huuuu..alkisahnya bermula dengan brown spotting di pantyliner..ingatkan biasa saja sebab sebelum ni pernah jugak jadi.tapi dia stop sendiri.pernah tanya dokter, dokter kata mungkin sebab stress dan penat..sememangnya masa jadi tu aku stress skit. kali ni nak kata stress x jugak..hepi jaa rasa sebab dapat luangkan masa kat kampung lama.mungkin lebih kepada penat kut sebab hari2 keluar ke sana sini.....tapi makin petang makin teruk sebab dah keluar seketul darah beku..warghhhh!! horror sangat rasa..tapi kena cepat2 bertenang. xleh gelabah sangat.cecepat inform mak n hubby..hubby suggest pi klinik biasa dulu cek tengok sebelum pi hospital..makanya aku cecepat siap pi klinik kat parit buntar..bila cek, almhamdulillah kedudukan uri masih di atas dan baby masih aktif macam biasa. tapi dokter advice kalau brown spotting and bleeding berterusan kena pi hospital terus. lega sket aku sbb baby oke..

malam tu siap boleh bantai pulut durian lagi tauuu...kempunan lamaaaa dah ni nak makan durian. pokok durian belakang rumah mentua x berapa jadi tahun ni, lagi la kempunan aku.hahahha...sambil2 tu monitor jugak kut2 ada lagi brown spotting tu.so far, sampai pkul 1 pg xdak apa2..so rilek la sambung tidoq sampai pagi...tapi, bila cek semula pagi tu ada la pulekkk..aku wat lek ja dulu pi mandi pa suma sebab nak continue monitor lagi. still masih ada dan dah start nak banyak balik. terus bagitau kejut hubby suh bangun & pi sepital terus. nasib semalam cuti wesak tapi kesian jugak la kat hubby sebab dia tidoq lambat nak settlekan keja yang menimbun tu. kami gerak ke columbia asia taiping dalam pukul 11 lebih dan straight ke emergency room..sebab xdak orang, cepat ja aku terus dibawa ke labour room..rezeki aku jugak xyah tunggu lama2 kut sebab dokter memang dah ada kat sepital sebab ada org nak bersalin. terus dia datang cek tengok brown spotting bagai..dokter amik sample kat dlm miss V..cuak jugak aku takut sakit tapi oke jaa...lemah lembut dokter ni. dah amik sample, dokter bagitau kena warded 1 malam sbb nak monitor..dokter suspect sebab infection pada keputihan..huuu..dokter riso terbesalin awal makanya aku kena cucuk ubat untuk matangkan paru2 baby..sakit hoiiii cucuk tu..cucuk tetanus x sakit cam tu..huuuuu..hubby request untuk balik makan, amik barang pa suma dan sign form of responsibility sbb xmo masuk wad lagi walaupun dah check in.ahahah..kami akan datang balik seblum pukul 5 tapi pukul 6 lebih baru sampai kat sepital.heee..sempat jugak la aku ironkan baju keja dia untuk hari ni..




hubby temankan sampai dokter datang cek dan dinner sampai..alhamdulillah cek baby aktif macam biasa dan uri di atas. mostly mungkin sebab infection pada keputihan tapi result tu akan tau seminggu lagi..lepas tu kena cucuk lagi untuk ubat matangkan paru2 baby dan makan ubat antibiotik..nak meleleh jugak la ayaq mata tahan sakit cucuk kali kedua ni..yg 1st td staff nurse yg buatkan, x la rasa sakit benau camni..huuuuuu...since dapat bilik double bedded sebab single bedded da penuh, hubby xleh temankan..nak suruh tokmi temankan pun sian dia sebab xdak sofa panjang yg selesa untuk baring..makanya, tawakkal la aku lepak sensorang kat sepital.huuuuu..oke jaaa ni cuma lambat sket la leh terlelap..hopefully hari ni boleh discharge keluaq da..nak rest kat rumah pulak.bosan la duk sepital.wuwuwuwu

last nite dinner..sedap jugak hummmmm

subuh2 lagi dah kena monitor CTG

late breakfast..huuuu
nasib jugak la jadi ni masa aku tengah cuti kat kampung..at least ada la husband & family utk bg support.kalau jadi masa duk kat SK sorang2 x ke naya aku..mau emosi terumbang ambing ni...aturan Allah untuk kami sekeluarga sangat cantik..di kala aku tengah sarat nak cukup ni, hubby kena pergi training attachment dekat area2 KL/Bangi/Shah Alam untuk sebulan starting next week...elok2 sampai aku da cukup 9 bulan nanti InsyaAllah....aku pun akan start cuti panjang mulai awal bulan 7..masa tu pun da 37 weeks++. memang nak get redi kat kampung la masa tu..oleh itu, mari settlekan kerja awal2..huhuhu


No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik