Monday, 17 March 2014

risau

hmmm...macam2 anak muda zaman sekarang...

i've been on that stage of their life..sememangnya kita hanya mahukan keseronokan..nak enjoy katanya!semuanya terletak atas kemahuan diri sendiri dan pengaruh rakan2. ya, aku belajar kat universiti swasta. selalunya bila orang dengar belajar dekat U swasta ni semuanya sosial, perangai x elok dll..kebanyakan yang buruk2 saja. tapi Alhamdulillah, aku dikelilingi rakan2 yang sangat bagus,..we just enjoying ourselves, doing things together, "gosipping" like all girls love to, laughing like monster etc...seronok bila kenangkan balik.hehe...that time x dengar la pulak budak mati kat konsert sebab dadah bagai ni..ke aku yang taktau or x dengar berita.. tapi sekrang aku rasa benda2 macam ni sangat ekstrem dan budak2 sekarang semakin dan tersangat lah sosial!

sebagai seorang mak, of course aku sangat risau dengan masa depan anak2 aku.risau bila memikirkan dengan siapa anak2 aku bakal berkawan, mampukah mereka bertahan dengan dugaan di luar sana...risau keadaan di masa hadapan.

risau risau risau!!

"Ya Allah, berikanlah kami petunjuk dan jalan untuk mendidik anak2 kami menjadi insan yang cemerlang dunia dan akhirat. yang sentiasa takut untuk melakukan larangan-Mu. yang sentiasa akan mengikut perintah-Mu. Sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang"

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik