Wednesday, 12 February 2014

sembang tengah hari

hehehe...

happy cek sebab hubby ada kat sini 2 hari..2 hari ni pi ofis sama-sama.weeee..tapi malam ni hubby dah nak balik penang.sedey sikit di situuu..tapi xpa, jumaat ni hubby mai balik.hoho

lunch 2 hari ni pon lunch sama-sama even ada lunch yg dah disediakan di ILSAS..masing-masing nak luangkan kualiti masa bersama-sama..it was a very good time we had together =) balik keja pon sama-sama..suka sangattttt!!terasa normal kembali buat seketika..heeee

okeh, back to the main topic.

alkisahnya, masa nak bayar parking di alamanda tadi ada sepasang couple depan kami..kemain manja-manja gitteewwww, lalu mengingatkan aku time zaman kami laki bini ni couple dulu...hahahha..lepas couple tu blah, aku cakap kat hubby:

aku : mmmmm..mmmmm...manjanya couple tadi..x kawen lagi kemain haaa..sok ni dah kawen, nak pegang bini camtu pon susah..**cakap sambil jeling-jeling kat hubby**

hubby: **gelak sambil jeling manja balik kat aku sambil tangan nak bayar parking autopay** ehehehe...nak buat macam mana, dah kawen bila nak pegang ja kena short letrik..camna nak manja-manja lagu tu...

aku: ellleeehhhhhh...alasannnnnnnn

hubby: betui laaaa....tebalik pulak kita ni..patutnya dulu time couple tu yang kalu pegang kena short letrik, ni dah kawen pulak jadi camtu..hahahhahaha

heh, ada saja jawapan laki aku nih..rasa lawak pun ada..hahahahhahah...

tapi kadang, ada logiknya jugak.we had build up our own theory.. =) bila dah kawen ni, hidup penuh dengan aktiviti..bila balik keja penat, maka badan pun mula mengeluarkan cas negatif ..selalu bila aku nak pegang hubby mesti sakit cam kena short letrik tu..kadang hubby pun jadi camtu jugak..**ni teori pandai2 kami ja tau..haha**tapi x selalu laa...cuma time penat melampau ja jadi lagu tuu..hohohohoh

tapi dah kawen ni, buat apa nak tunjuk manja lebih depan public..kat rumah malam jumaat kan dah terlebih-lebih manja..hahahahha..tambah pulak dah beranak pinak.kena la jaga kelakuan sikit depan anak-anak kan...kadang, bukanlah nak bangga time couple dulu kami bermanja-manja bagai..cuma masing-masing sedang berada si zaman jahiliyah di mana terlalu mengikut perasaan dan pengisian ilmu agama tu sangat-sangat kurang..Alhamdulillah, lepas dah halal ni kami diberi hidayah sikit demi sedikit dan cuba untuk perbaiki diri menjadi hambaNya yang lebih baik. =) dan semoga kalian juga begitu..

sekian cerita sembang tengah hari antara laki bini..rasa macam kelakar tapi bila terkenang zaman seblum kawen membuatkan aku banyak berfikir..makanya, terjadi lah entry ni yang mulanya aku rasa lawak tapi ada pengajaran disebaliknya untuk difikirkan bersama.hehe..

wassalam

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik